Μαγειρικό σκεύος, πηλός.

Ανάλυση οργανικών καταλοίπων.
Ρητίνη: κρασί με ρητίνη πεύκου.

Μια καθαρή ένδειξη παραγωγής κρασιού
με ρητίνη πεύκου στην Ελλάδα
της Εποχής του Χαλκού.
Υστεροελλαδική ΙΙΙ Β (περ. 1340-1185 π.Χ.).

Μυκήνες, Θρησκευτικό Κέντρο,
Αίθουσα 31, η Αίθουσα με την Τοιχογραφία.
Μυκήνες, Αρχαιολογικό Μουσείο 24350

 

Home
Σχόλια
Ιστορία
Φιλοσοφία
Προιόντα
Νέα
Φώτο
Επαφές
Επικοινωνία
 
 
 
Είμαι στο:

Intermusica
 
 
 
GREECE GERMANY AUSTRIA U.K.  ITALY FRANCE SWITZERLAND NORWAY SPAIN U.S.A. CANADA  TAIWAN HONG KONG SINGAPORE JAPAN MALAYSIA NEW ZEALAND  KOREA 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ιστορία

 

 

Η χρήση του κολοφωνίου στην Ελλάδα κατά την διάρκεια της ιστορίας της όπως μας αποκαλύπτουν αρχαιολογικά ευρήματα ήταν πολύ διαδεδομένη. Οχι μόνο για εξειδικευμένες εργασίες αλλά και χρήση στην καθημερινή ζωή. Χρήσιμοποιήθηκε στο κρασί στο στάδιο της εμφιάλωσης στους αμφορείς αλλά και στην παρασκευή του σαν συστατικό (ρετσίνα). Είναι η πιό γνωστή του χρήση μέχρι σήμερα. Επίσης χρησιμοποιήθηκε σαν καύσιμη ύλη, σαν μέσο φωτισμού σε εσωτερικούς χώρους, σαν μονωτικό υλικό στην κατασκευή καραβιών και γενικότερα στην ναυσιπλοοία, χρήση σε καλυντικά, καθώς και στην κατασκευή παπύρου. Ακόμα και σήμερα με άλλα μέσα πια και μηχανήματα χρησιμοποιείται σαν συστατικό στην κατασκευή χαρτιού, μελάνης, καλυντικών, ασφάλτου, χρωμάτων, βερνικιών κ.α. Ξακουστό για την ποιότητα του ειναι το ρετσίνι πεύκου απο την Χαλκιδική στην Μακεδονία.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στην Ευρώπη απο μαρτυρίες γνωρίζουμε ότι η χρήση του στην τρίχα του τόξου ξεκινάει στον μεσαίωνα.Με την εξέλιξη στην κατασκευή και την μορφή που έπαιρνε το τόξο (πάντα σε συνάρτηση με το όργανο) στην ροή της ιστορίας άλλαζαν και οι απαιτήσεις απο το κολοφώνιο.

Ετσι σήμερα μετά από αιώνες εμπειρίας και καθώς οι κατασκευαστές κατέληξαν σε κάποια "μέτρα και σταθμά" στην κατασκευή του τόξου κάθε οργάνου οι απαίτηση για κολοφώνιο καλής ποιότητας αλλά και ισοροπημένο είναι μεγάλη και δικαιολογημένη. Το ελληνικό ρετσίνι σαν πρώτη ύλη φημίζεται για την ποιότητα του. Το κατα πόσο θα είναι ισοροπημένο σαν κολοφώνιο για κάθε όργανο ξεχωριστά εξαρτάται καθαρά απο την περαιτέρω κατεργασία του. Σημαντικό για τον κατασκευαστή είναι η σχέση του με τα έγχορδα τοξοτά όργανα και η γνώση της χρήσης και τεχνικής του δοξαριού.

Δυστυχώς σήμερα οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν έχουν αυτή την εμπειρία και συχνά δεν έχουν καν σχέση με την μουσική. Ετσι κατασκευάζονται κολοφώνια αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης.

Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει το ΜΕΛΟΣ κολοφώνιο.

Ρητινοσυλλέκτης στην Χαλκιδική στην δεκαετία το '50.

Πατρίδα του Χρήστου Συκιώτη κατασκευαστή του κολοφωνίου ΜΕΛΟΣ είναι η Χαλκιδική, μια απο τις πιο παραγωγικές σε ρητίνη πεύκου περιοχές στην Ελλάδα.

Αυτό το υψηλής ποιότητας ρετσίνι χρησιμοποιήται για την παρασκευή του κολοφωνίου ΜΕΛΟΣ.!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2005 [MELOS ROSIN]. All rights reserved.